Život jedna báseň - recenzia

Názov knihy: Život jedna báseň
Autor/autorka: Colleen Hooverová
Počet strán: 288
Rok vydania: 2014
Vydavateľstvo: Ikar (pod vydavateľskou značkou YOLI)
Anotácia: Laykenini rodičia sa nevedeli dohodnúť: matka ju chcela pomenovať Layla podľa piesne Erica Claptona, otec navrhoval meno Kennedy podľa Kennedyovcov – hociktorého z nich. Kompromisom vzniklo meno Layken. Dnes už má dievča osemnásť, končí strednú školu a ocitne sa v novej životnej situácii: otec umrel a matka aj mladší brat potrebujú jej pomoc. Navonok pôsobí pokojne a vyrovnane, no v skutočnosti trpí a stráca nádej v budúcnosť.Celá rodina sa z finančných dôvodov presťahuje na druhý koniec krajiny, do Michiganu. Tu sa Layken zoznámi s príťažlivým dvadsaťjedenročným susedom Willom s veľkou vášňou pre slam poetry, slamovanie. Aj on sa stará o mladšieho súrodenca. Veľmi skoro sa medzi nimi vytvorí mocné puto a Laykenin život odrazu dostáva novú iskru.Po nádhernom prvom rande mladý pár čaká ohromujúce zistenie. Musia sa vyrovnať nielen so silami, ktoré ich k sebe priťahujú, ale najmä s tými, ktoré ich chcú od seba odtrhnúť. Ďalší úder nedá na seba dlho čakať, ale tentoraz sa Layken nemieni vzdať tak ľahko. A keď chýbajú obyčajné slová, svoje city možno najlepšie vyjadriť veršami..

Moja recenzia:
Colleen Hooverová je známa najme vďaka svojej sérii Beznádejná, ktorá má po celom svete veľký úspech! Beznádejnú som síce nečítal, ale už teraz som presvedčený o tom, že Colleen písať rozhodne vie! Toto je síce jej prvotina, ale behom čítania si pripadáte, ako keby písala už dlhú dobu a s písaním mala perfektnú prax! Kniha Život jedna báseň je hlavne o tom, ako sa ide aj v tej najhoršej chvíli, zamilovať. Layken to nemá ľahké. Zomrel jej otec, a k tomu sa musí ešte presťahovať na opačný koniec krajiny. Tam sa zoznámi s Willom, ktorému zomreli obaja rodičia a tak vychováva svojho brata sám. Po prvom rande to vyzerá na perfektný vzťah, no potom sa stane niečo nečakané...
Kniha je podľa mňa veľmi dobre premyslená, Na začiatku to vyzerá ako presladený letný román, no potom sa z toho vykľuje dojemný, smutný ale perfektný príbeh, ktorý nechcete odložiť!
Samozrejme nesmieme zabudnúť na slam, ktorý je v tejto knihe veľkou podstatou. Pred každou kapitolou knihy, je napísaný nejaký citát skupiny The Avett Brothers, čo je mimochodom obľúbená skupina Layken a Willa :) Koniec tejto knihy je nečakaný, smutný, dojemný ale ste radi že to dopadlo, ako dopadlo. Preto knihe dávam 5 hviezdičiek z piatich, ktoré si kniha určite zaslúži a knihu určite doporučujem!

Moje hodnotenie: 5/5

Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem iPark.
Knihu si môžete objednať TU.