piatok 3. júla 2015

Poučka o podstate predvídateľnosti Katherín - recenzia

Názov knihy: Poučka o podstate predvídateľnosti Katherín
Autor/autorka: John Green
Počet strán: 304
Rok vydania: 2015
Vydavateľstvo: Ikar
Anotácia: Colin Singleton má vo vzťahu k nežnému pohlaviu svoj jasný typ – dievčatá, ktoré sa volajú Katherine. Má to však chybu – zakaždým od nich dostane kopačky. Stalo sa mu to už presne devätnásťkrát. Tento veľký fanúšik prešmyčiek má odrazu strach, že je odpísaný, lebo zo zázračného dieťaťa zrejme nikdy nevyrastie dospelý génius, a tak sa vyberie na road trip. Vo vrecku má desaťtisíc dolárov, za pätami krvilačného diviaka a na sedadle spolujazdca najlepšieho kamaráta s nadváhou a s nehynúcou láskou k Sudkyni Judy, ale chýba mu Katherine. Colin má jasný cieľ: dokázať platnosť Poučky o podstate predvídateľnosti Katherín. Dúfa pritom, že pomocou nej získa možnosť predpovedať budúcnosť akéhokoľvek vzťahu a tak pomstí všetkých nešťastných zberačov kopačiek. Čo sa však v skutočnosti vďaka poučke stane? Svoju úlohu v premene citového života hrdinov zohrá láska, priateľstvo aj mŕtvy rakúsko-uhorský arcivojvoda!

Moja recenzia:
Knihy Johna Greena mám veľmi rád. Nikdy neviete čo od nich čakať, pretože každá je úplne o niečom inom. Od Poučky o podstate predvídateľnosti Katherín (ten názov je síce strašne dlhý, ale keď knihu prečítate, zistíte že ten názov ku knihe proste patrí) som čakal niečo úplne iné ako od Papierových miest a Na vine sú hviezdy. Samozrejme v dobrom. A tak sa aj stalo!
Keď som sa do knihy pustil, vedel že sa mi to bude páčiť. Green-ove knihy sú proste také. Ak prečítate jednu jeho knihu, musíte si hneď od neho prečítať aj inú. Táto kniha je síce podľa mňa slabšia ako Hviezdy a Mestá, ale aj tak sa mi to páčilo. Boli v nej veľmi sympatické postavy, skvelý nápad na príbeh a nieľkokrát aj matematika (čo nie je vôbec plus, ale nechajme to tak).
V tejto knihe bol zase road-trip, čo mám na Green-ových knihách tiež veľmi rád (vyzerá to ako keby som robil Green-ovi reklamu, ale tie knihy sú fakt dobré! :D). Jednoducho, ak chcete nejakú knihu pri ktorej vypnete a proste len čítate, Poučka o podstate predvídateľnosti Katherín je skvelá voľba!
Mne neostáva nič, ako knihe dať 4 hviezdičky z piatich, pretože kniha bola trošku slabšia ako som čakal, ale stále to bolo perfektné! :)

Moje hodnotenie: 4/5

Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem Ikaru
Knihu si môžete objednať TU.

2 komentáre:

  1. Hoj, Inak vieš, že kniha vyšla u Ikaru tento rok ? Lebo tam máš asi chybu :) inak super recenzia :D

    OdpovedaťOdstrániť