utorok 1. novembra 2016

Harry Potter a prekliate dieťa - recenzia

Názov knihy: Harry Potter a prekliate dieťa
Autor/autorka: Joanne K. Rowlingová, John Tiffany a Jack Thorne
Počet strán: 360
Rok vydania: 2016
Vydavateľstvo: Ikar
Anotácia: Ôsmy príbeh. O devätnásť rokov neskôr.Vždy bolo ťažké byť Harrym Potterom a nie je to ľahké ani dnes, keď je prepracovaným zamestnancom Ministerstva mágie, manželom a otcom troch školopovinných detí. Harry zápasí s minulosťou, ktorá sa ustavične vracia. Jeho najmladšiemu synovi Albusovi pripadla ťarcha rodinného dedičstva, o ktoré nikdy nemal záujem. Keď minulosť a prítomnosť vytvoria hrozivú výbušnú zmes, otec aj syn musia čeliť nepríjemnej pravde, že raz sa temnota zjaví na nečakaných miestach.

Moja recenzia:
Harry Potter je jednoducho moja srdcovka. Keď som sa dozvedel že má byť pokračovanie, bol som mega nadšený. Bolo to pre mňa ako keby niekto napísal pokračovanie Snehulienky. Jednoducho všetky tie nezodpovedané otázky po konci série budú zodpovedané. Trochu som sa tejto knihy bál, no potom ma to príjemne prekvapilo.

Najviac som sa asi bál toho, že kniha je písaná formou drámy alebo inak povedané formou scenára. Nakoniec mi to toto absolútne nevadilo a možno by som aj uvítal aby bolo viacej kníh písaných takouto formou, pretože sa mi to veľmi dobre čítalo.

Čo sa týka deja, bolo to absolútne úžasné! Za každou kapitolou (resp. výstupom) sa dozvedáme nové a nové veci a ako to už pri Harrym býva, na konci sa to celé obráti. Môžme vidieť naše staré dobré postavy ako dospelých pracujúcich rodičov a ich deti ako novú generáciu čarodejníkov.

Na tejto knihe je všetko super, no na divadelnom javisku by som si to asi nevedel predstaviť. Tento scenár je podľa mňa ako robený k filmu, keďže na divadelnej hre sa veľmi nedajú zobraziť kúzla a rôzne iné veci. Samozrejme, ak by sa toho ujal niekto, kto má na také veci talent, bolo by to určite fajn, len ja si to proste neviem predstaviť. Ale na to predstavenie by som s radosťou išiel :D

Nakoniec tu mám také menšie spoilerové okienko, takže kto už to čítal, nech sa páči, prejdite myšou po texte 
Celý diel o cestovaní časom bol môj sen už od začiatku Harryho Pottera. Prechody medzi jednotnými časmi a priestormi boli úžasne popísané a veľmi som si ich užil. Voldemortova dcéra? A s Bellatrix? To by ma nenapadlo ani v tom najlepšom sne :D Hermiona ako ministerka mágie? Potter v Slizoline? No, všetko bolo úžasné a ak by z toho spravili aj film, bol by som nadšený.

Takže ja tejto knihe môžem dať 5 hvezdičiek z piatich.


Za poskytnutie recenzného výtlačku by som chcel poďakovať vydavateľstvu PreŠkoly.sk. Knihu si môžete objednať TU.

d






Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára