streda 7. júna 2017

Trinásťroční - recenzia

Názov knihy: Trinásťroční
Autor/autorka: 
Zuzana Štelbaská
Počet strán: 152
Rok vydania: 2017
Vydavateľstvo: CooBoo
Anotácia: Päť postáv, päť hrdinov, ktorých zdanlivo nič nespája – okrem toho, že majú trinásť rokov. Darina, Oliver, Sväťo, Šarlota a Viola, každý z nich žije v inom meste, v inom čase a rieši iný problém: závislosť na sociálnych sieťach, emigrácia rodičov a neuveriteľný návrat do otcovho rodného mesta, únik pred mamou, ktorá túži začať nový život, či hľadanie zmyslu života, ktorý bohatá rodina nezaručí...
Moja recenzia:
Táto kniha ma zaujala hneď keď som si prečítal anotáciu. Myslel som si že by to mohla byť veľmi dobrá slovenská young-adult kniha, pretože takýchto je veľmi málo. Nebolo to úplne tak.

Táto kniha je niečo medzi detskou a YA literatúrou. Myslím si že ak by som v dnešnej dobe dal túto knihu 13-ročnému chlapcovi alebo dievčaťu, povedali by že je to pre malé deti. Je tu veľa "rozprávkových" znakov, aké poznáme z detských kníh. Najviac ma bavil príbeh o Oliverovi, ktorý mal najbližšie ku YA knihám, no bohužiaľ bol najkratší. 

Ak by boli všetky príbehy ako ten o Oliverovi, tak tejto knihe dám aj 5/5, ale keďže ostatné boli tak 2/5, tak knihe dávam 3 hviezdičky z piatich. Myslím si že takýchto kníh nájdete ešte veľa a to z nej tvorí priemernú knihu.

Moje hodnotenie: 3/5

Za poskytnutie recenzného výtlačku by som chcel poďakovať vydavateľstvu PreŠkoly.sk. Knihu si môžete objednať TU.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára