streda 3. januára 2018

Prežila som svet - recenzia

Názov knihy: Prežila som svet
Autor/autorka: Miroslava Varáčková
Počet strán: 240
Rok vydania: 2017
Vydavateľstvo: Elist
Anotácia: Volám sa Ela a som jedna z tých, čo prežili. Prišla som o svoju rodinu, priateľov, susedov a vo svojich sedemnástich rokoch som ostala celkom sama. Kedysi som chodila do školy, so spolužiačkami do kina, či len tak sa flákať mestom. Dýchala som čistý vzduch a jedla čerstvé rožky. Teraz väčšinu času trávim v starej stuchnutej pivnici a deň, kedy mám plný žalúdok, môžem pokojne nazvať šťastným. Volám sa Ela a som jedna z tých, čo prežili… Napínavý príbeh zakázanej lásky, ktorá sa rodí v čase úpadku civilizácie. Svet je v ruinách, budúcnosť neistá, boj o život neúprosný. Podľahne Ela nádeji a túžbe milovať? Vráti jej ukrývaný vzťah do duše svetlo, alebo ju uvrhne do ešte väčšieho zúfalstva? A… prežije Ela vôbec najbližšie svitanie?

Moja recenzia:
Slovenským knihám sa väčšinou vyhýbam, pretože mám radšej písanie amerických/britských spisovateľov. A ak už si nájdem na nejakú slovenskú knihu čas a náladu, tak ma musí fakt zaujať. O vydaní tejto knihy ma informovala až pani autorka, ktorá mi ponúkla recenzný výtlačok. No a ja som ani na sekundu nezaváhal.

Pri čítaní tejto knihy sa mi stala veľmi zvláštna vec: Keď som knihu čítal, pripadal som si ako by som čítal knihu od amerických autorov, ktorí píšu dystópie pre široký trh. Miroslava Varáčková píše jednoducho úžasne! Jej štýl si zamilujete už hneď od začiatku a potom jednoducho nebudete chcieť prestať!

Zo začiatku knihy mi príbeh prišiel veľmi podobný knihe Adaptácia, no neskôr už mi to tak neprišlo. Kniha, ako väčšina kníh od tejto autorky, nie je príliš dlhá a preto sa dobre číta.

Ak vás kniha zaujala, choďte do toho a zaručujem vám že sa vám bude páčiť! A jednoducho, prečítajte si hocijakú inú knihu od Miroslavy Varáčkovej. Nemáme veľa slovenských autorov, ktorí píšu dystópie, no pani Varáčková je výnimkou.

Knihe dávam 4 hviezdičky z piatich a neskutočne sa teším na ďalšie knihy od pani autorky, pretože pre mňa je už po tejto knihe Miroslava Varáčková je jedna z najlepších autoriek nielen na Slovensku!

Moje hodnotenie:
 4/5

Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem pani autorke Miroslave Varáčkovej. Knihu si môžete objednať TU.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára